החשיבות של חלב אם לתינוק שזה עתה נולד

החשיבות של חלב אם לתינוק שזה עתה נולד
החשיבות של חלב אם לתינוק שזה עתה נולד


הוא מכיל נוגדנים, חומרים מחזקים את מערכת החיסון וחומרי תזונה חיוניים אחרים המסייעים בהגנה על התינוק מפני זיהומים, אלרגיות ובעיות בריאות אחרות. במאמר זה, נדון ביתרונות של חלב אם לתינוקות שזה עתה נולדו.

תזונה מלאה

חלב אם הוא המזון המושלם לילודים מכיוון שהוא מספק את כל אבות המזון שהתינוק צריך לגדילה והתפתחות. חלב אם מכיל פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים בכמויות הנכונות הניתנות לעיכול בקלות על ידי מערכת העיכול הלא בוגרת של התינוק. חלב אם עשיר גם בחומצות אמינו, אנזימים והורמונים המסייעים לגוף התינוק לתפקד כראוי.

חלב אם תוכנן במיוחד כדי לענות על הצרכים התזונתיים של תינוק שגדל. הרכב חלב האם משתנה ככל שהתינוק גדל, ומספק את האיזון הנכון של חומרים מזינים בכל שלב של התפתחות. החלב הראשון המיוצר לאחר הלידה, הנקרא קולוסטרום, עשיר בנוגדנים ובחומרים מחזקים את מערכת החיסון המסייעים בהגנה על התינוק מפני זיהומים.

הגנה מפני זיהומים

חלב אם מכיל נוגדנים וחומרים מחזקים את מערכת החיסון המסייעים בהגנה על התינוק מפני זיהומים. חומרים אלו אינם נמצאים בחלב פורמולה. לתינוקות יונקים יש סיכון נמוך יותר לפתח דלקות אוזניים, דלקות בדרכי הנשימה, שלשולים וזיהומים אחרים. חלב אם מכיל גם תאי דם לבנים, המסייעים להילחם בזיהומים.

הנקה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית של התינוק, והופכת את התינוק לפחות רגיש לזיהומים. חלב אם מכיל נוגדנים ספציפיים לגוף האם, המסייעים בהגנה על התינוק מפני זיהומים שהאם נתקלה בהם בעבר. חלב אם מכיל גם תאים חיים המסייעים למערכת החיסון של התינוק להתבגר.

סיכון מופחת לאלרגיות

לתינוקות יונקים יש סיכון נמוך יותר לפתח אלרגיות, כולל אקזמה, אסטמה ואלרגיות למזון. חלב אם מכיל נוגדנים וחומרים מחזקים את מערכת החיסון המסייעים בהגנה על התינוק מפני אלרגנים. חלב אם מכיל גם פרוביוטיקה, המסייעת לקדם את הצמיחה של חיידקי מעיים בריאים, ומפחיתה את הסיכון לאלרגיות.

חלב אם מכיל אוליגוסכרידים מחלב אדם, שהם סוכרים מורכבים שאינם ניתנים לעיכול על ידי התינוק. סוכרים אלו פועלים כפרה-ביוטיקה, ומעודדים את הצמיחה של חיידקי מעיים בריאים. לתינוקות יונקים יש מיקרוביום מעי שונה מתינוקות שניזונים מפורמולה, מה שעשוי לתרום להפחתת הסיכון לאלרגיות.

התפתחות קוגניטיבית טובה יותר

חלב אם לא רק טוב לבריאות הפיזית של התינוק אלא גם להתפתחות הקוגניטיבית שלו. חלב אם מכיל חומצות שומן רב בלתי רוויות ארוכות שרשרת, החשובות להתפתחות המוח. הוכח כי תינוקות יונקים הם בעלי ציוני מנת משכל גבוהים יותר מתינוקות שניזונים מפורמולה.

חלב אם מכיל גם הורמונים המקדמים את התפתחות המוח, כולל גורם נוירוטרופי שמקורו במוח וגורם גדילה עצבי. הנקה נקשרה לתוצאות קוגניטיביות טובות יותר, כולל שיפור הזיכרון והתפתחות השפה.

מקדם התקשרות

הנקה מקדמת את הקשר בין האם לתינוק. הנקה משחררת הורמונים, כולל אוקסיטוצין, המעודד רגשות של אהבה והתקשרות. הנקה מסייעת ליצירת קשר הדוק בין האם לתינוק, החשוב להתפתחותו הרגשית של התינוק.

הנקה מספקת גם הזדמנות לאם ולתינוק ליצור מגע עור בעור, מה שעוזר לווסת את טמפרטורת הגוף, קצב הלב והנשימה של התינוק. מגע עור לעור עוזר גם לקדם את ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית של התינוק.

עלות תועלת

חלב אם הוא חינם, וההנקה משתלמת. הנקה אינה דורשת שום ציוד יקר או חלב פורמולה. הנקה גם עוזרת להפחית את עלויות שירותי הבריאות על ידי הפחתת הסיכון לזיהומים ובעיות בריאותיות אחרות.

הנקה

Comments

Popular Posts