איך לטפל בתינוק שזה עתה נולד

 

איך לטפל בתינוק שזה עתה נולד
איך לטפל בתינוק שזה עתה נולד

קבלת תינוק חדש למשפחה היא רגע מרגש ויקר עבור ההורים, אבל זה גם יכול להיות מרתיע, במיוחד עבור הורים טריים. טיפול בתינוק שזה עתה נולד דורש סבלנות, ידע וכמה מיומנויות בסיסיות. לפניכם מדריך מקיף כיצד לטפל בתינוק שזה עתה נולד.

הַאֲכָלָה

הנקה היא הדרך הטובה ביותר להזין את היילוד שלך, והיא מספקת לתינוק את כל אבות המזון, הנוגדנים והחומרים המחזקים את מערכת החיסון המסייעים להילחם בזיהומים. הנקה גם מחזקת את הקשר בין האם לתינוק.

אם את מניקה, נסה להאכיל את תינוקך כל שעתיים עד שלוש שעות, או בכל פעם שהתינוק מראה סימני רעב, כגון תנועות יניקה או השתרשות השד. חיוני לוודא שהתינוק נצמד בצורה נכונה אל השד כדי למנוע כאבים בפטמות ולהבטיח העברת חלב יעילה.

אם אתה מאכיל את תינוקך בפורמולה, עקוב בקפידה אחר ההוראות שעל מיכל הפורמולה. חשוב לעקר את כל ציוד ההאכלה לפני השימוש כדי למנוע זיהומים.

יָשֵׁן

יילודים זקוקים לשינה רבה, והם עשויים לישון עד 16 שעות ביממה. עם זאת, אין להם דפוס שינה קבוע, והם עשויים להתעורר לעתים קרובות כדי להאכיל.

כדי להבטיח שהתינוק שלך ישן בבטחה, הנח את התינוק על הגב כדי לישון, בעריסה או בעריסה העומדים בתקני הבטיחות העדכניים. הימנע משימוש במצעים רופפים, חפצים רכים או פגושים בעריסה, מכיוון שהם מגבירים את הסיכון לחנק.

כדי להפחית את הסיכון לתסמונת מוות פתאומי של תינוקות (SIDS), המכונה גם מוות בעריסה, הניחו את התינוק לישון באותו חדר כמוכם, אך לא באותה מיטה. חשוב להימנע מעישון או חשיפת התינוק לעשן, מכיוון שהדבר מגביר את הסיכון ל- SIDS.

החתלה

יילודים זקוקים להחלפת חיתול תכופה, מכיוון שהם עלולים להרטיב או ללכלך את החיתולים שלהם מספר פעמים ביום. חיוני לשמור על עור התינוק נקי ויבש כדי למנוע תפרחת חיתולים.

בהחלפת חיתול לתינוק יש לנקות את אזור החיתול במים חמימים ובחומר ניקוי עדין ולייבש אותו היטב לפני הנחת חיתול נקי. השתמש בקרם החתלה כדי למנוע או לטפל בתפרחת חיתולים.

כמו כן, חשוב להיפטר מחיתולים משומשים כראוי, שכן הם עלולים להכיל חיידקים שעלולים לגרום לזיהומים. השתמש בדלי חיתולים או בפח אשפה עם מכסה הדוק כדי להכיל את הריח.

רַחְצָה

יילודים אינם זקוקים לאמבטיות תכופות, ומומלץ לרחוץ אותם פעמיים או שלוש בשבוע. רחצה של תינוקך לעתים קרובות מדי עלולה לייבש את עורו ולהגביר את הסיכון לזיהומים.

בעת רחצה של תינוקך, השתמש במים חמימים ובסבון עדין או בתכשיר ניקוי. הימנע משימוש בסבונים קשים או אמבטיות בועות, מכיוון שהם עלולים לגרות את עורו העדין של התינוק. חשוב לתמוך בראש ובצוואר של התינוק במהלך האמבטיה ולשמור על אחיזה איתנה בתינוק כל הזמן.

לאחר האמבטיה, יבשו את עור התינוק במגבת רכה ומרחו קרם לחות כדי לשמור על עורו רך ולחות.

הַלבָּשָׁה

יילודים זקוקים ללבוש נוח ורך שקל ללבוש ולהוריד. בחרו בגדים מבדים טבעיים, כמו כותנה, עדינים על עור התינוק.

הימנע מלהלביש את תינוקך חם מדי או קל מדי. כלל אצבע טוב הוא להלביש את תינוקך בשכבה אחת יותר ממה שאתה לובש. בדוק את הטמפרטורה של התינוק על ידי מישוש בצוואר או בחזה שלו, והתאם את לבושו בהתאם.

כמו כן, חשוב לשמור על ראשו של התינוק מכוסה בכובע רך כדי לווסת את טמפרטורת הגוף ולמנוע איבוד חום.

קשר

קשר עם תינוקך הוא חלק חיוני בטיפול ביילוד. להחזיק, להתכרבל ולדבר עם התינוק שלך

Comments

Popular Posts